مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از توزیع سه میلیون و 385هزار و 583 لیتر سوخت کشاورزی در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری گفت: این سهمیه سوخت، به ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها، چاه‌های کشاورزی، صنایع تبدلی و خانه‌باغ‌ها تخصیص‌یافته است.

به گفته وی؛ تا پایان بهمن‌ ماه امسال  بالغ بر دومیلیون و 60 هزار ليتر نفت‌گاز براي 431 دستگاه ماشين‌كشاورزي و 995هزار لیتر نفت‌گاز برای 39 حلقه چاه کشاورزی توزیع شده است.

او افزود: در این مدت 1349 درخواست نفت‌گاز براي ماشين‌هاي كشاورزي و 355 درخواست برای چاه‌های کشاورزی بررسي و تایيد شده است.

بصیری همچنین ابرازکرد: در فصول پاییز  و زمستان امسال، 296هزار و 776 ليتر نفت سفید بین کشاورزان توزیع شد که 81هزار لیترآن برای 368 درخواست واحد دامداري و 215هزار و 776 ليتر آن براي 1079 درخواست خانه باغ بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تصریح‌کرد: عمده مرغداري ها، گلخانه‌ها و صنايع تبديلي شهرستان از گاز طبيعي استفاده مي‌كنند و  تا کنون تنها سه واحد گلخانه و دو واحد "پسته‌پاک‌کنی" به‌ترتیب حدود  ده‌هزار و 23هزار  ليتر نفت گاز دريافت كرده‌اند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: امکان تخصیص سوخت به واحدهای بدون مجوز و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد پلاک وجود ندارد و مالکین آن‌ها می‌باید هرچه سریع‌تر در این خصوص