مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در سال جاری برای توسعه و ارتقا باغ‌ها در اراضی شیب‌دار دیم و  توسعه کشت گیاهان داروئی، مبلغ 4215 میلیون ریال در سطح 87 هکتار به بهره‌برداران واجد شرایط پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری اظهارکرد: از این اعتبار، مبلغ 3090 میلیون ریال در سطح 31 هکتار برای توسعه کشت گیاهان داروئی و  مبلغ 1125 میلیون ریال در سطح 56 هکتار برای تهیه نهال، بذر  و اقدامات زیربنایی (ایجاد بستر مناسب، حاصلخیزی خاک، ایجاد و اصلاح سامانه آبگیر و مدیریت روان آب) درنظر گرفته شد.

وی تصریح‌کرد: سهمیه تخصیصی به شهرستان مبلغ 1400 میلیون ریال بود که پس از پیگیری‌ این مدیریت، مبلغ 2815 میلیون ریال مازاد بر سهمیه شهرستان جذب شد..

او با بیان اینکه توسعه باغ‌ها و گیاهان داروئی برای اراضی شیب‌دار در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد، افزود: ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف آب مهم‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود.

بصیری  در ادامه تاکید کرد: ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب ها، کمک به پایداری محیط زیست و جلوگیری از تولید ریزگردها از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار است.