جاويد عباسي مدير حفظ‌نباتات سازمان جهادکشاورزی فارس به همراه مسئول حفظ‌نباتات شهرستان و كلينيك گياه‌پزشكي زرین‌برگ، از پروژه پيش‌آگاهي كرم كلوگاه انار نی‌ریز بازديدکرد.

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، جاويد عباسي گفت : در اين طرح از سه تيمار روغن ولك، پاك كردن گلوگاه و تزریق چسب لاتكس در گلوی انار  براي مبارزه استفاده شده است که  با توجه به بررسی‌های اولیه  به‌نظر‌می‌رسد بهترین روش، تزریق  چسب لاتکس است.

وی افزود:  در این بازدید مشكلات مربوط به آلودگی آفت  مورد بحث و بررسي قرار گرفت  و همچنين  راهکارهای لازم براي مديريت تيمارها و  پيشگيري از خسارت کرم گلوگاه ارائه شد.

مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی فارس در ادامه از طرح بسیار موفق مبارزه با كرم گلوگاه به وسيله محلول‌پاشی آنغوزه نيز بازديد و تصریح‌کرد: البته در كنار  این روش، بهداشت باغ و جمع‌آوري ميوه‌هاي آلوده نيز نقش  به‌سزایی براي پيش‌گيري از آلودگي دارد.

درپایان این سفر، عباسی  از فروشندگي‌هاي نهاده كشاورزي و دفتر كار كلينيك گياه‌پزشكي زرین‌برگ نيز بازديد به‌عمل‌آورد .

شهرستان نی‌ریز با دارا بودن 3000 هکتار انار، قطب تولید این محصول در استان فارس است و همه ساله حدود 30درصد این محصول به‌خاطر آفت کرم گلوگاه از چرخه تولید خارج می‌شود.