اولین جلسه شورای هماهنگی جهادکشاورزی در سال جاری با حضور نادر زارعی سرپرست جدید مدیریت جهادکشاورزی نی‌ریز، مهدی وطن‌دوست رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و کارگزاران نهاده‌های کشاورزی برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، در ابتدای اين جلسه وطن دوست،  مشکل اساسی موجود در چرخه طبیعت را تغییر اقلیم و به‌دنبال آن مسائل و مشکلات متعدد در زمینه تداوم خشکسالی، حرکت ریزگردها و شن‌های روان به سمت زمین‌های کشاورزی و توسعه روزافزون بیابان‌ها در سطح شهرستان عنوان‌کرد.

در ادامه جمالی و صادقی کارشناسان آن اداره اظهارکردند: 50 درصد از اراضی کشاورزی در مناطق مشرف به سمت شهر بختگان از مرغوبیت خارج شده و قابلیت کشاورزی را از دست داده‌اند  و هدف از بیابان زدایی ایجاد یک کمربند سبز با مشارکت دولت و مردم و کنترل ریزگردها و بهبود شرایط موجود می باشد.

پس از آن کارگزاران نهاده‌های کشاورزی شهرستان نیز از مشکلات خود در زمینه خرید و حمل کود گفتند.

در این جلسه درباره بررسی مسائل و مشکلات خرید کودهای شتوی، برنامه ریزی کشت شتوی، اشتغال، نمونه هاي كشاورزي، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي،  سرشماري كندوهاي زنبور عسل، بررسي زمین‌های واگذاري گروه‌هاي مشاع و سامانه سحاك، بررسي وضعيت انتشار اخبار كشاورزي،  پايش تراكتورهاي فعال و  ايجاد باد شكن زنده اطراف مزارع و باغ‌ها بحث و تبادل نظر شد.