مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌‌ریز گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی بند (د) تبصره "16" قانون بودجه سال 1402 کل کشور، امهال تسهیلات کشاورزی در شهرستان شروع شد.

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: بر همین اساس، تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی که از ابتدای سال 1394 تا پایان سال 1402 از موسسات اعتباری عامل، تسهیلات ریالی دریافت ‌نموده‌اند و خسارت وارده به ‌آن‌ها در اثر حوادث غیرمترقبه، به‌ویژه خشکسالی و سیل بوده است؛ پس از بررسی در کارگروه مربوط، مشمول امهال وام خواهندشد.

به‌گفته وی؛ با اجرای این طرح، سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد (وجه التزام تاخیر تادیه دین) مانده اصل تسهیلات بخشیده و وام برای مدت سه سال با نرخ کارمزد 23درصد امهال می‌شود.

این مقام مسئول ادامه‌داد: اعتبار استانی این طرح 300میلیارد تومان و سهم نی‌ریز، 46میلیارد ریال است که 90درصد آن به شعب کشاورزی و 500میلیون تومان آن به سایر موسسات اعتباری اختصاص یافته است.

بصیری افزود: با توجه به تخصیص فعلی اعتبار به شهرستان، در اولین مرحله اجرا، تسهیلات تا سقف 30میلیون تومان برای امهال معرفی می‌شوند.

وی همچنین افزود: کارگروه شهرستانی شامل فرمانداری (ریاست کارگروه)، مدیریت جهادکشاورزی (دبیرکارگروه) و موسسات اعتباری عامل است.