مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز از ارايه تمامی خدمات دامی از قبیل دریافت تسهیلات، صدور و تمدید دفترچه دام و توزيع نهاده ها براساس هويت گذاري دام ها خبرداد و گفت: مقررشده است که با توجه به تعداد دام پلاک کوبی شده، نهاده ها به دامداران اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، علی قرایی تصریح کرد: واحد های دامی که پروانه بهره برداری ندارند نیز  می توانند در این خصوص اقدام نمایند.

او یادآورشد: طرح هویت گذاری دام در نی ریز از تیر ماه سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد و ادارات جهادکشاورزی و دامپزشکی با همراهی و همکاری بخشداری ها، دهیاری هاو شواراهای اسلامی شهر و روستا در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.

وی هدف از اجرايي شدن و اهميت اين طرح را دستيابي به آمار واقعي، حذف هزينه هاي موازي شناسايي و جلوگيري از قاچاق دام، برنامه ريزي طرح های اصلاح نژادي، استقرار نظام صحيح بهداشتي، افزايش سرعت و دقت در امر بيمه ، تسهيل در روند توزيع نهاده ها و تامين نيازهاي صنعت دامپروري به واكسن و دارو عنوان كرد.

این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: از ابتداي سال جاری تاپایان شهریور ماه، بیش از  21هزار راس دام سبك و سنگين در اين شهرستان هويت گذاري شده اند و این در حالی است که بر اساس سهمیه ابلاغی در نی ریز تا پایان امسال می باید بیش از 150هزار راس دام، پلاک کوبی شوند که در صورت تخصیص مستمر سهمیه نهاده های دامی از سوی دولت تحقق این امر دوراز دسترس نخواهدبود.