استان فارس نخستین تولید کننده انجیرخشک در ایران است و شهرستان نی‌ریز بعد از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیرخشک را دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با اعلام این خبر افزود: همه ساله  از اواسط مردادماه عملیات برداشت محصول انجیر خشک در باغات دیم شهرستان آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه می یابد. انجیرستان های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه ای است.

ذبیح اله سیروسی با بیان اینکه قریب به  8000 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت  انجبر دیم اختصاص دارد و 6500 هکتار آن مثمر است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری 6500تن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید وبرداشت شود که  1000تن نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به این‌که انجیر نی ریز به کشورهای هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد:  نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش باعث شده این محصول  توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مطلوب از منطقه خارج شود.