مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از تخصیص تسهیلات دامدارکارت، به دامداری‌های کوچک شهرستان نی‌ریز خبرداد و گفت: به‌دلیل شناور بودن اعتبار مذکور، دامداران در اولین فرصت می‌باید اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: در اولین قدم، متقاضیانی که بدهکار بانکی نیستند؛ می‌توانند با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir، درخواست خود را ارائه نمایند.

اوافزود: این تسهیلات یک‌ساله، غیر قابل تمدید و با نرخ سود 11درصد است و درصورتیکه سررسید شود؛ نرخ آن به 18 درصد افزایش می‌یابد.

به‌گفته وی؛ سقف این اعتبار 500 میلیون ریال و حداکثر برای 166 راس دام سبک و 70 راس دام سنگین درنظر گرفته شده است.

بصیری همچنین اظهارکرد: به‌ازای هر راس دام سبک، 300هزار تومان و هر راس دام سنگین، 700هزار تومان، اعتبار تخصیص یافته است و دام‌ها حتما باید پلاک‌کوبی شده‌باشند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تاکیدکرد: متقاضیانی که بدهکار بانکی یا ضامن بدهکار بانکی هستند و یا چک برگشتی دارند، به‌هیچ‌وجه ثبت‌نام نکنند؛ چونکه سامانه به‌صورت برخط از بانک مرکزی استعلام می‌گیرد و در همان مرحله اول درخواست عودت داده می‌شود.

این مقام مسئول ابرازکرد: تمامی مراحل ثبت درخواست و تایید آن غیرحضوری است و در نهایت از طریق مراکز جهادکشاورزی شهرستان، به متقاضی اطلاع داده می‌شود تا برای دریافت معرفی‌نامه، مراجعه و آن‌را تحویل شعبه بانکی مربوط نماید.

بصیری همچنین گفت: متقاضیان واجد شرایط، می‌باید همزمان با ثبت درخواست در سامانه سیتا، برای افتتاح حساب دامدارکارت در بانک کشاورزی منطقه خود اقدام نمایند.