2

سوول مركز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي كوشكك با بيان جزييات برگزاري كلاسهاي آموزشي گفت : اين كلاسها صرفا جهت بالا بردن سطح آگاهي و ارتقاي دانش كشاورزان برگزارl ميشود و تاكنون نتايج بسيار خوبي داشته است .

افراسياب مرادي افزود : کلاس آموزشی هرس پسته با حضور آقای مهندس امید آباده از کلینیک گیاهپزشکی مزرعه سبز و خانم مهندس فاطمه زارعی کارشناس باغبانی مرکز جهاد کشاورزی کوشکک و اعضاء گروه هدف در محل باغ پسته آقای اسفندیار از اعضای سایت در محل روستای جهان آباد از توابع بخش آباده طشك برگزار گردید.

وي گفت :  در این کلاس آموزشي نکات مهم و اصولی هرس درختان پسته به صورت عملی و تئوری به باغداران محترم آموزش داده شد كه مهمترين مباحث اين كلاس عبارت بود ازاهميت زمان مناسب هرس ، بمنظور جلوگيري از سرمازدگی درخت به دلیل بیدار شدن و مواجهه با هوای سرد و همچنين رعايت نكات مهم هنگام هرس در جلوگيري از ورود عوامل بيماري زا و لزوم استفاده از چسب باغباني كه در فرايند توليد بسيار موثر است .

مرادي در پايان گفت : مصمم هستيم كشاورزان عزيز و زحمتكش را با دانش روز و اطلاعات جديد كشاورزي آشنا كنيم تا هم از منابع موجود بهترين بهره برده شود و هم توليدمان از كيفيت بالايي برخوردار شود .  

روستاي جهان آباد در فاصله  كيلومتري شهرستان ني ريز واقع شده است . 

4