مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: بر اساس نص‌صریح  "قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها"؛ هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت وساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوزهای لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری اظهارکرد: اخیرا بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به "تاجویه" معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین وفق قوانین مربوط این معاملات باطل است.

وی تصریح‌کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد "ساخت‌وساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی" شناسایی و تخریب شد.

بصیری تاکیدکرد: در این خصوص  قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهدگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه‌کرد: برای پیشگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی و وقوع جرم؛ از این‌گونه معاملات غیر قانونی، در منطقه مذکور و سایر نقاط مشابه جدا خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فورا نسبت به فسخ آن اقدام کنند تا بیش از این متضرر‌نشوند.