"سرناظر بیمه کشاورزی استان فارس" از پرداخت 100درصدی غرامت بیمه شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان خبرداد و گفت: با وجود تعامل خوب  بین صندوق بیمه و کشاورزان؛ متاسفانه به‌دلیل نرخ بالای تورم، مبالغ پرداختی جوابگوی هزینه های خسارات وارده نیست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، حمیدرضا علینقی در همین‌رابطه افزود: در خصوص غرامت سال زراعی قبل، 5357 پرونده خسارت در شعب بانک‌های کشاورزی نی‌ریز، قطرویه، دهچاه و آباده‌طشک تشکیل و مبلغ 233میلیارد و 394 میلیون و 39هزار ریال به کشاورزان پرداخت‌شد.

به‌گفته‌وی؛ در استان فارس 9 شرکت بیمه‌ ای با 54 شعبه زیر پوشش، در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که شرکت " امید بیمه پارسه" با مرکزیت نی‌ریز و 4 شعبه، امور بیمه‌ای شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان را انجام می‌دهد.

به‌گفته سرناظر بیمه کشاورزی استان فارس؛ برنامه تکلیفی سطوح بیمه‌ای شرکت مذکور تا این تاریخ و سه ماه مانده به پایان سال زراعی جاری با تحقق 117درصدی همراه بوده است که نشان دهنده افزایش رغبت کشاورزان به بیمه کردن محصولات خود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

علینقی همچنین اعلام‌کرد: تا پایان نیمه اول تیرماه و با هدف بررسی مسائل و بهبود روندکاری، جلسه کارگروه بیمه کشاورزی نی‌ریز  با حضور پزشکی معاون بیمه سرپرستی شعب بانک کشاورزی و "پرونده" مسئول بیمه امور دام استان فارس در محل فرمانداری این شهرستان برگزارخواهدشد.