مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز از تولید  سالانه 20 میلیون نشای مکانیزه سبزی و صیفی (گوجه فرنگی، بادمجان ، فلفل و...) در سطح پنج هزار متر مربع درتنها گلخانه تولید نشاء این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح، مبلغ یکمیلیارد و 180میلیون تومان هزینه شده است، گفت: از مبلغ مذکور900 میلیون تومان تسهیلات بانک کشاورزی و 280میلیون تومان نیز آورده مجری بوده است.

به گفته وی؛ تولیدات این گلخانه علاوه بر فارس به استانهای هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب کرمان نیز ارسال می‌شود.

او اظهارکرد: از مزایای تولید نشایی می توان به کوتاه تر شدن دوره پرورش گیاهان، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد (زودرسی)، یکنواختی بیشتر در محصول که معمولا در کشت مستقیم کمتر مشاهده می‌شود.، مکان کنترل بهتر در مراحل داشت، استفاده بهینه از فضای زمین، مدیریت مطلوب تر آفات و بیماری ها، نیاز به بذر کمتر، امکان استفاده از فصل رشد به مدت بیشتر، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده وامکان انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت اشاره کرد.