سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز گفت:  شامگاه پنج شنبه نهم مرداد 1399 در منطقه بشر و هفتویه  نی ریز، متأسفانه 40 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان با پوشش خوب گیاهی و جانوری در آتش سوخت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، حامد جمالی افزود: پیرو دریافت گزارش مردمی مبنی وقوع حریق، در کمترین زمان، هماهنگی های لازم انجام شد و نیروهای منابع طبیعی، سپاه پاسداران، هلال احمر، تربیت بدنی، اعضای هیئت کوهنوردی،  بسیج پایگاه های مساجد امام خمینی و جامع کبیرنی ریز و عده ای از همشهریان، پس از یک ساعت پیاده روی خود را به محل رساندند و با توجه به وزش شدید باد، پوشش گیاهی متراکم و صعب العبور بودن منطقه،  عملیات اطفا پس از پنج ساعت و به سختی پایان یافت.

وی با اشاره  به حضور فرماندار نی ریز در محل حادثه تاکیدکرد: کمک نیروهای مردمی به ویژه اهالی روستای سرویه و درب امامزاده ایج استهبان در مهار اتش سوزی ستودنی و بسیار موثر بود.

جمالی در پایان ضمن قدردانی از حضور و کمک مدیر جهادکشاورزی نی ریز، روسای ادارات امور اراضی، محیط زیست و  راه و شهرسازی این شهرستان و اعضا ngo بختگان ابرازکرد:  از همشهریان خواهشمندیم که خطر حریق را جدی گرفته، از روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع جدأ خودداری نمایند و به هیچ وجه تصور نکنند که احتمال آتش سوزی کاهش پیدا کرده است.