مسئول واحد صدور پروانه ها و مجوزهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از صدور 63 فقره پروانه بهره برداری دامداری های کوچک روستایی از ابتدای سال 97 تا 20 فروردین ماه سال جاری در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، سعید مستفیضی افزود : این تعداد پروانه که در راستای حفظ اشتغال روستایی و رونق تولید صادر شده است به صورت کاملا الکترونیک در سامانه صدور مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی و در شهرستان انجام شده و دامداران با کمترین هزینه و بدون مراجعه به مرکز استان ، پروانه بهره برداری دریافت نموده اند .

وی گفت: پروانه های صادرشده برای 10 واحد پرورش کوسفند و بز داشتی ، 28 واحد بره پرواری و 5 واحد گاو شیری و همچنین تمدید پروانه برای 7 واحد بره پرواری، 6 واحد بز و گوسفند داشتی ، 3 واحد گاو شیری و 3 واحد گوساله پرواری بوده که علاوه بر ایجاد و حفظ اشتغال روستایی درافزایش تولید گوشت و فراورده های لبنی نیز موثر می باشد.

مستفیضی افزود : کار صدور پروانه برای واحدهای دامی که بنا به نظر دهیاران محترم در داخل طرح هادی روستا واقع شده است ادامه دارد و با 8 مرکزجهاد کشاورزی در سطح شهرستان هم برای اطلاع رسانی به دامداران هماهنگی لازم صورت گرفته و در حال حاضر آمادگی ثبت درخواست سایر بهره برداران که واجد شرایط دریافت پروانه باشند وجود دارد .

وی با اشاره به در دست بررسی بودن تعداد زیادی از درخواست های دامداران در سال جاری گفت : در روند صدور پروانه های دامداریهای روستایی ، ادارات امور مالیاتی ، دامپزشکی ، شوراهای اسلامی ، دهیاران و دفاتر پیشخوان دولت نیز نقش موثری دارند که تاکنون شاهد همکاری بسیار مطلوب آنان بوده ایم .